Ton van de Klok: 'In LIV wordt wooninspiratie écht tastbaar.'
In september 2017 opent aan de voet van de Nijmeegse stadsbrug ‘De Oversteek’ het woonconcept LIV. LIV – dat staat voor Leven, Inspireren en Verleiden – is een unieke samenwerking tussen Van de Klok (Nijmegen), Trebbe Wonen (Enschede) en retailers Eigenhuis Groep (Nijkerk) en Van der Sluis Technische Bedrijven (Genemuiden). Deze vier bedrijven geloven samen in het landelijke succes van LIV.
‘Het idee voor LIV ontstond in de crisisjaren’, vertelt Ton van de Klok, algemeen directeur van KlokGroep (het moederbedrijf Van de Klok). ‘Als we het huis nou eens niet alleen casco opleveren, maar met alles wat erbij hoort, zodat de koper alleen nog de woning hoeft te betrekken. Dan hebben wij een voorsprong op de concurrentie én dienen wij het gemak van de consument.’
Het plan voor LIV heeft enige tijd door zijn hoofd gespeeld alvorens het definitief vorm kreeg. Van de Klok: ‘Nadat we intern overtuigd waren van dit concept, hebben we er andere partijen bij gezocht. Door krachten te bundelen en alle partijen vanaf het begin te betrekken bij het koopproces, zijn we langer én dichter bij onze klanten betrokken. Hierdoor leveren we woningen af die perfect aansluiten bij de wensen en behoeften van onze kopers.’
Een bijzonder concept
Het concept van LIV is véél meer dan een doorsnee woonwinkel. In LIV staan straks vier lifestyle-huizen, elk met een eigen stijl, pal achter de glazen pui van het markante pand. Dat is een geweldige blikvanger. ‘Je kunt hier straks je favoriete woning op ware grootte ervaren. Dus niet alleen vanaf tekening. In deze lifestyle-huizen wordt wooninspiratie écht tastbaar.’, vertelt Van de Klok enthousiast.
LIV inspireert en verwondert niet alleen in, maar ook buiten de woning. De 350 m² grote daktuin, geheel ingericht door partners op het gebied van tuininrichting, maakt de bijzondere woonbeleving die LIV biedt compleet.
One-stop-shop voor optimaal wonen
Het is uniek in Nederland dat de bouw en retail zo aan elkaar worden gekoppeld. Van de Klok legt uit: ‘De consument heeft tijdens het koopproces contact met veel verschillende partijen: de makelaar, de hypotheker, de keukenspecialist, de bouwer, de badkamerleverancier of de parketlegger. Daarnaast hebben ze hun handen vol aan lastige beslissingen. Een tijdrovende klus. Straks gaat dit alles via één aanspreekpunt die alle belangen voor de consument behartigt. Dus niet alleen het bepalen van het meer- en minderwerk, maar ook de totale planning. In de showroom van LIV is ook voldoende ruimte voor een (advies)gesprek met de LIV makelaar of LIV hypotheker. Zo combineren we écht alle onderdelen uit het koopproces onder één dak. Dat is de grote winst voor onze gezamenlijke consument.’
Toekomst
LIV is nog in volle ontwikkeling. In maart 2017 wordt er gestart met de bouw van de vier lifestyle-huizen, de inrichting van de showroom en zullen meer partijen uit de bouw- en retailbranche participeren in dit concept. Vanaf september 2017 is LIV voor alle consumenten te bezoeken.